Te nieoczekiwane potrawy mogą pomóc Ci poczuć się chłodniej, gdy na zewnątrz jest gorąco

Kiedy temperatura na zewnątrz rośnie, można odnieść wrażenie, że temperatura ciała również wzrasta. Stajesz się ospały, spocony i może trochę marudny. Możesz poszukać ukojenia w postaci klimatyzacji, kąpieli w basenie lub zimnych napojów i lodów .

Ale podczas gdy lodowate smakołyki mogą sprawić, że w tej chwili poczujesz się chłodno, twoje ciało od pierwszego kęsa zaczyna działać, aby przeciwdziałać zamarzaniu i rozgrzewać. Naukowcy nazywają to termoregulacją i tak nasze ciała utrzymują przyjemne 36,6.

W przeciwieństwie do tego, pikantne potrawy, takie jak ostra papryka (a także ciepłe napoje), pomagają schłodzić organizm, nieznacznie podnosząc temperaturę wewnętrzną. Po raz kolejny twoje ciało zaczyna pracować, tym razem powodując, że pocisz się, aby uwolnić część tego ciepła. W bardziej suchym klimacie lub w przewiewnym miejscu ochłodzisz się bardziej efektywnie , ponieważ pot może lepiej wyparować ze skóry. (Przepraszam, mieszkańcy wilgoci.)

Zanim zaczniesz drwić, pomyśl globalnie. Niektóre z najostrzejszych kuchni świata je się w najgorętszych miejscach: Indiach i Azji Południowo-Wschodniej, północnej i zachodniej Afryce, południowo-zachodniej Ameryce, Meksyku i na Karaibach. Spróbuj sam, korzystając z dowolnego z tych przepisów , lub dodaj trochę pikanterii do swoich ulubionych potraw, korzystając z tych sugestii:

Czerwona lub zielona papryka chile, świeża, wędzona lub suszona: Thai bird, habanero, Scotch bonnet, serrano, guajillo, chiles de arbol, jalapeno lub jego wędzony odpowiednik, chipotle

Pasty i sosy chili : bawole, sriracha i inne ostre sosy, sambal oelek (pasta ze świeżego chili mielonego), tajska pasta curry (zielona bywa najostrzejsza), piri piri, gochujang (koreański sos chili), tajski sos sweet chili, Harissa

Przyprawy: płatki czerwonej papryki, pieprz czarny kruszony, pieprz cayenne, przyprawa jamajska, przyprawy Cajun i kreolskie, Baharat, curry Madras w proszku, berbera, imbir, goździki

Potrawy: chorizo, gorąca włoska kiełbasa drobiowa, andouille, kimchi, świeży czosnek lub imbir

Jeśli pikantne jedzenie nie jest twoją rzeczą, istnieje inny sposób na pokonanie upału: cierpkie potrawy i napoje — pomyśl, że te pofałdowane, które pobudzają gruczoły ślinowe do nadmiernego obciążenia — również mogą pomóc. Produkty te zawierają ściągający związek zwany garbnikami, który wysusza komórki, z którymi się stykają. Doznanie faktycznie podąża tą samą ścieżką nerwową, co pikantne potrawy .

Spróbuj dodać którykolwiek z nich do posiłków na gorącą pogodę ze względu na ich ściągające właściwości: Ocet z czerwonego wina, octy balsamiczne i czerwone , czarna herbata, czerwona fasola, czekolada i kakao w proszku, orzechy pekan i orzechy włoskie, lekko niedojrzałe owoce, açai i inne jagody, żurawina, granaty, rabarbar.

Porozmawiajmy teraz o nawodnieniu. Pamiętaj, że pocenie się pomaga ochłodzić twoje ciało. Jeśli w twoim ciele nie ma wystarczającej ilości wody, aby wytworzyć pot (POZA wszystkimi innymi niesamowitymi, niezbędnymi rzeczami, które robi woda ), możesz się rozgrzać i dalej odwodnić.

Nasze ciała składają się średnio w około 60% z wody . Dorośli potrzebują od 2 do 3 litrów wody dziennie podczas normalnej aktywności, aby utrzymać zdrowy poziom nawodnienia. Oczywiście, picie wody to świetny sposób na utrzymanie nawodnienia, ale możesz również utrzymać poziom płynów, jedząc pokarmy zawierające wodę, takie jak ananas, pomarańcze, brzoskwinie, nektarynki, melony, ogórki, pomidory, seler, zupy i jogurt. Nie tylko nawilżają, ale także odświeżają. To oznacza dużo sałatek w Twojej przyszłości.

A co z tymi napojami sportowymi? Chociaż w pocie tracisz sól, potas i inne elektrolity, większość ludzi nie potrzebuje specjalnego napoju, aby je zastąpić . Nie dość, że często są naładowane cukrem, to jeszcze nie są tanie.

Mimo to elektrolity mają wpływ na to, jak woda wpływa i wypływa z naszych komórek. Aby pomóc w nawodnieniu, spróbuj pokarmów bogatych w potas (dynia, dynia, słodkie ziemniaki, fasola, szpinak, buraki, arbuz i banany), wapnia (figi, warzywa liściaste, brokuły, sardynki i łosoś z kośćmi, pomarańcze, nabiał) oraz magnez (gorzka czekolada, awokado, orzechy i nasiona, rośliny strączkowe i produkty pełnoziarniste). Miska na smoothie , ktoś?

Bez względu na preferowaną metodę zachowania chłodu tego lata, spróbuj włączyć niektóre z tych produktów do swojej mieszanki posiłków. Po prostu możesz zauważyć różnicę w tym, jak łatwo tolerujesz ciepło — w kuchni i poza nią.